2016. jún 24.

Virtuális asszisztens a szállodaiparban?! IGEN!

írta: Csilla Balaskó
Virtuális asszisztens a szállodaiparban?! IGEN!

hotel-sacher-1227358-639x852.jpgSok magánkézben lévő szálloda nyílik manapság, és nem mindig szakmai befektetők által. Éppen emiatt van szükség szakemberre, aki elindítja a szálloda működését, üzemeltetését.  Fontos, hogy már az elején jól pozícionált legyen a szálloda, illetőleg eleget tegyen minden szakmai elvárásnak, kritériumnak a szakhatóságok irányában. Általában ezért szoktak már nyitás előtt alkalmazni egy olyan szakmailag rátermett, megfelelő vezetőt, aki mindezeket előkészíti, felügyeli, és egyengeti nyitás körüli teendőket, valamint azt követően kézben tartja a dolgokat.

Igen ám, de egy jó szakember sokba kerül, főleg az újonnan nyitó szállodák amúgy sem szűkös kiadásai mellett.  Vidéken minimum bruttó 500 000 Ft egy szakmai vezető bére járulékokkal együtt, és akkor még nem beszéltünk a fenntartott irodáról, és az egyéb, fizetésen kívüli juttatásokról. A fővárosban egy szállodavezető fizetése nettó 500 000 Ft-tól indul, ami kb. bruttó 900 000 Ft kiadást jelent havonta a munkáltatónak.

Ezen költségek fényében sok szálloda, panzió tulajdonosa gondolhatja úgy, hogy egész egyszerűen ezt a bért nem tudja, vagy nem akarja kifizetni. Viszont mindannyian tudjuk, hogy szaktudásra, szakmai tanácsokra mindig szükség van a gördülékeny üzemeltetésnél, illetve az egyre többször előforduló hatósági ellenőrzéseknél is. Ezért lehet kiváló megoldás egy virtuális asszisztens, akit alkalomszerűen is lehet szerződtetni. Nem kell járulékokat fizetni, béren kívüli juttatásokról gondoskodni, irodát kialakítani számára. Sőt ezt a költséget a cég vissza tudja igényelni.

Egy ilyen virtuális asszisztens igény szerint telefonon, e-mailben, vagy skype-on is el tud végezni minden rábízott feladatot, legyen az hivatalos levelezés, jegyzőkönyv készítés, szakmai tanács, konzultáció. Természetesen lehetőség van a személyes találkozóra is, előre leegyeztetett feltételek mellett. A virtuális asszisztens távol a főnök irodájától, meg tudja szervezni a szakmai találkozókat, időpontot egyeztet.

Az üzemeltetésnél felmerülő szakmai problémákat szintén meg tudja oldani otthonról is.

Ez a fajta munkakapcsolat azért előnyös a munkáltatónak is, mert csak igény esetén kell alkalmazni egy szakembert, nem napi 8 órában, magas fizetésért. Továbbá ki tudja próbálni akár egy alkalommal is virtuális asszisztenst, minden fajta további elkötelezettség nélkül.

 

Szólj hozzá