2016. okt 22.

10+1 online marketing tipp nem csak szállodáknak

írta: Csilla Balaskó
10+1 online marketing tipp nem csak szállodáknak

  1. Kezdj el blogot írni, arról, ami érdekli az utazó közönséget. Írj egy - egy háttér információt a szállodai életről, történeteket, amivel úgy érezhetik, hogy a szálloda részei ők is. Amellett, hogy a rendszeres blog sok látogatót vonz az oldalra, a honlap értékes tartalommal bővül, mellyel a találati listán is jobb helyezést érhetünk el, ingyen. A blogolás a legjobb eszköz arra, hogy fizetett hirdetés nélkül előrébb kerüljön a weboldalunk a Google találati listáján.  hand-writing-1237735-1598x1062.jpg
  2. Foglalkozz a honlapod kinézetével, stílusával! Fontos, hogy a látogató egy jól kezelhető, felhasználóbarát és mindenek előtt átlátható, letisztult oldalt lásson. Megoszlanak a vélemények arról, hogy a törzsvendégek látogatják-e a szálloda honlapját vagy sem. Ettől függetlenül törekedni kell arra, hogy ne a 100. ugyanolyan honlappal rendelkezzünk, próbáljunk meg hozzá adni valami plusz dolgot, ami egyedivé tesz, és megmarad az emberek fejében. Ilyen lehet például a blog aloldal különböző érdekességekkel, információkkal. Ezeket mindig szívesen olvassák a látogatók.
  3. Az online marketing egyik legfontosabb eleme a hírlevél, mely szintén egy olyan eszköz, amivel megsokszorozhatjuk a bevételeinket. A mottó legyen az a hírlevél esetében is, hogy kilencszer adj, egyszer kérj! Azaz ne a csomagajánlatokkal és a kedvezményes szobaajánlatokról szóljanak a hírlevelek, mert azt zömében meg sem nyitják. Szóljon informatív, hasznos dolgokról, ami őket érdekli. Ha kilencszer kapnak ilyen levelet, tizedszerre fogékonyabb lesz az ajánlatra is, amit be lehet illeszteni a levél aljára továbbmutató link formájában, ami a szálloda honapjára vezet. Ha kialakul a bizalom, és az a kép az olvasó fejében, hogy ez nem a szokásos sablon hírlevél, akkor azt is könnyebben elhiszi, hogy tényleg  legjobb ajánlatot találja a honlapon. Amerikai statisztika szerint egy 1$ - os hírlevél 44 $ bevételt eredményez.post-it-notes-sale-1240299.jpg
  4. A konverzió után követésére azért kell időt és energiát szánni, mert sokszor egy apró változtatással megnövelhetjük az eddigi vásárlók számát a sokszorosára.  100 látogatóból, ha egy vásárló lesz, akkor a konverziós ráta 1%. Azt kell megnézni, hogy melyik az a pont a honlapon, ahol megállnak a látogatók, illetve, hogy hány másodpercet töltenek itt. Átlagosan egy oldalon 40 másodpercet tartózkodnak, tehát ha a honlapról 3 mp után elnavigálnak, azon bizony sürgősen változtatni kell. 
  5. Használj affiliate programot! Ha van lehetőség regisztrálj különböző partner oldalakra. Az affiliate marketing rövid idő alatt a reklámozás és az értékesítés eredményes módszere lett és most már nagyon sok cég marketing stratégiájának fontos részét képezi. Olcsó, hatékony és kevés kockázatot jelent minden érintett fél számára.

    Az affiliate marketinget azonban nem szabad összekeverni a multi-level marketinggel.

    Az affiliate marketing egy megállapodás egy szálloda és egy weboldal tulajdonosa között. Amikor egy vállalkozás úgy dönt, hogy szeretne egy kis segítséget szolgáltatásai értékesítéséhez, akkor elindít egy affiliate programot. Ezzel megengedi mások számára, hogy feliratkozzanak és értékesítsék a programban szereplő szállodai szolgáltatásokat. A szálloda minden partnerének egy egyedi azonosító számot ad, amit használniuk kell a linkjeikben és hirdetéseikben. Ez alapján tudja a szálloda rögzíteni, hogy egy eladás kitől származott, ha a vendéget egy partner küldte a weboldalra.

    A partnerek különböző módszerek segítségével hirdetik a szálloda szolgáltatásait a szálloda weboldalára mutató affiliate linkekkel és hirdetésekkel. Cserébe a szálloda jutalékot fizet a partnernek minden általa létrehozott eladásért. A szálloda csak akkor fog fizetni a partnernek, ha a vendég rákattint a szolgáltatás affiliate linkjére és a későbbiekben meg is rendeli.

    Többféle típusú affiliate marketing programot alkalmaznak. Vannak olyanok, amelyek csak egyszeri jutalékot ajánlanak minden eladásból, néhány program élettartam jutalékot is kínálhat és vannak amelyek fizetnek a feliratkozásokért is, amiket a partner szerez nekik. Ez lehet pl. egy hírlevél feliratkozás vagy egy regisztráció.

    Az affiliate program típusa teljesen az üzemeltetőn, vagyis a szálloda tulajdonosán múlik. Ő dönthet arról, hogy a bevétel meghatározott százalékát vagy átalánydíjat hajlandó fizetni egy eladásért vagy egy feliratkozásért.business-graphics-1236300-1920x1920.jpg

  6. Optimalizáld az úgynevezett long-tail kereséseket! Mit jelent ez magyarul? Google a több szavas kulcsszavakat helyezi előtérbe a keresési találatoknál. Azaz, ha olyan több szavas kulcsszavakra optimalizálod a honlapodat, amire sokan kerestek rá, azzal szűkíted a versenyt a többi honlappal szemben. 
  7. Felhasználhatóság, felhasználhatóság, felhasználhatóság!!! Az egyik alappillére a honlapnak az, hogy az oda látogató hamar és könnyen eljusson a számára fontos aloldalakra.
  8. Közösségi média rendszeres, használata, kezelése. Sok cég nem fordít rá kellő hangsúlyt, pedig az online jelenlét kikerülhetetlen velejárója. A legnagyobb közösségi felület ma Magyarországon a Facebook. Ez az egyik legjobb és leghatékonyabb módja az emberek elérésének. Azonkívül költséghatékonyabb, mint a Google Adwords. Facebook mellett az Instagram is egyre nagyobb teret hódít magának, és persze a ott van a legnagyobb videomegosztó portál a youtube is, valamint a Google+ és a Pinterest. Ezeket kell szépen lassan nagyon tudatosan és célzatosan használni, hogy minél szélesebb körben tudjuk  a saját brandünket kiépíteni. Jól fémjelzi a Facebook térhódítását az is, hogy az imént említett legnagyobb videomegosztó portál tartalmait nem a youtubon nézik meg a legtöbben, hanem a Facebook oldalukon keresztül. A Facebook még ki nem mondott célja az, hogy a Google keresője helyett is őket használják a jövőben az emberek. A tendenciát elnézve erre minden esélyük meg is van.
  9. Legyen összhangban az online és az offline oldal is. Azaz a szállodában is ugyanazt kapja meg minden vendég, mint amit a honlapon látott és választott. Sokszor lehet anomáliákkal találkozni az árak és a szolgáltatások területén is. Mást látott a honlapon, mint amit kapott. Egy komoly szálloda ezt nem engedheti meg magának. Mindig naprakész kell hogy legyen a honlap és a szálloda is. Szoros szinergiában egymással.
  10. A tartalom mindig legyen kreatív és egyedi.  Az emberek egyre inkább azt szeretik és várják el, hogy amiért pénzt adnak az legyen egyedi és személyre szabott. Ennek fényében kell a szolgáltatásokat meghatározni és törekedni arra, hogy minden rendelésnél a vendég kapjon valami egyedit, amit máshol nem kap meg. Ez lehet egy ajándék, kupon, bekészítés, amit az érkezéskor kapjon meg. Így a chek-in is pozitívan indul. woman-using-computer-1241725-1598x1061.jpg
  11. Az automatizálás: Időt és energiát spórolsz meg, ha a hírleveleket automatizálva küldöd el. Vannak olyan hírlevél küldő rendszerek például az autoresponder, melynek segítségével be lehet állítani személyre szabottan, hogy ki mikor kapjon hírlevelet, a feliratkozásához képest.  Egy ilyen automatizált hírlevél rendszerre szépen fel lehet építeni egy kampányt is, hogy hány naponta kapjanak olyan leveleket, melyek felkeltik a vágyat bennük az értékesíteni kívánt termék iránt.  

 A következő alkalommal arról fogok írni, hogy tulajdonosként hogy lehet hatékonyan irányítani a szállodát és együtt dolgozni az alkalmazottakkal.

Szólj hozzá